Victor Albecks Vej, Aarhus

I det ikoniske bogtårn på Victor Albecks Vej i Aarhus kan du hente og aflevere materialer, bruge læsepladserne og spise i kantinen.

Bogtårenet, Victor Albecks Vej, Aarhus

Foto: Thomas Søndergaard

Faciliteter

Det trådløse netværk er tilgængeligt for alle bibliotekets brugere og dækker hele biblioteket. For at komme på skal du tilslutte dig "Eduroam" eller "KB-Guest" - det sidste kræver accept af betingelser ved tilslutning.

Hvis der opstår problemer, kan du få hjælp til opkobling i Vejledningen på 1. sal.

Bemærk at tilslutning til Eduroam forudsætter, at du kommer fra en institution, der er med i Eduroam-samarbejdet. Det er din egen institution, der kan fortælle dig, hvordan du skal gøre for at komme på Eduroam.

Du finder skabe til opbevaring i underetagen. Skabene låses med selvvalgt kode.

Pc'erne på Arbejdsgangen, 1. sal giver bl.a. ubegrænset adgang til tjenesten Mediestream.

Toiletter

Der er adgang til toiletter på alle etager.

Du finder handicaptoiletter i stue- og underetagen.

Puslerum

I Tænkepausen i underetagen og ved indgangen fra Ringgaden er der adgang til pusleplads.

Bad

I Tænkepausen i underetagen er der adgang til et baderum med bruser.

Bibliotekshaven

En rekreativ, grøn oase folder sig ud på 1. sal. Hold din pause her, mød studiekammeraterne, eller nyd den blot, når du går forbi på vej for at hente eller aflevere materialer.

Tænkepausen

Tid til stilhed eller afslapning i underetagen. Benyt vores særlige rum til Mindfulness.

I underetagen finder du også bibliotekets fem massagestole. Du skal ikke betale noget for at benytte dem.

Der er også mulighed for at spille bordfodbold, bordtennis, forskellige brætspil, PlayStation og blive udfordret ved boksebolden eller TRX-selen.

Studiepladser og læsesale

Du har adgang til fem grupperum på Arbejdsgangen, 1. sal. Du kan reservere tid på reservationsskemaer hængt op ud for hvert grupperum. Du har mulighed for at reservere plads to x tre timer om ugen.

Der er studiepladser på både 1. og 2. sal. Du kan ikke reservere plads på forhånd.

På Læsesalen er der 100 pladser med 100% ro, heraf 22 pladser med hæve/sænkeborde.

Det er tilladt at medbringe vand, men brug kantinen, forhallen eller spisepladserne i Tænkepausen, underetagen, når du vil spise.

Du kan ikke reservere plads på forhånd.

Du kan benytte Læsesalens håndbogssamling, som består af ca. 23.000 bøger og tidsskrifter inden for især humaniora, teologi og psykologi.

På 1. og 2. sal er der adgang til to mindre læsesale med arbejdsro.

Hvis du skal bruge sjældne og gamle materialer, foregår det på Læsesal for særligt materiale.

Lokalet er videoovervåget, og hvis du forlader lokalet, skal materialet placeres i et skab, som låses af. Du låner en nøgle til lokalet og et skab, hvor du kan opbevare materialet i løbet af dagen.

Overtøj og tasker må ikke medbringes i lokalet, men kan opbevares i garderoben, og du må hverken spise eller medbringe drikkevarer i lokalet.

Henvend dig i Vejledningen, 1. sal, hvis du har bestilt særlige materialer, og personalet vil hjælpe dig på plads.

Læs også om